TV3 sacks News Anchor Henry Herbert Malm

By on

300..1.1477432One of TV3?s star news anchors Henry Herbert Malm has been shown the exit.

Sources at the station tell us Mr. Malm was sacked on Friday over a “petty” issue he had with one of the top bosses at the station Mary-Ann Eyram Acolatse.

He is said to have flouted a directive by Ms. Acolatse, who is Director, News, Current Affairs, to have a regular guest on his late night News @ 10 programme, thrown in as new co-host.

Mr. Malm our sources say didn’t take lightly, the decision to “super-impose” the supposed new co-host on both him and the show. His protest somewhat didn’t sit well with his boss, hence the sack.

According to sources, the decision to outrightly sack Mr. Malm has caused fear amongst some sections of the workforce, a fright also informed by recent resignations of some key on-air personalities.

The station has lost some key persons in the last few months. Bright Nana Amfo, who returned to Adese We after a stint at the Kennedy Agyapong-owned NET 2 TV, has since taken up a new role at Multi TV. 

Roland Walker, until recently one of the station’s most cherished assets, has also left, and is said to be doing “fine” at one of the numerous private companies belonging to the group that also owns Zoomlion.

Station sources tell this website that from the look of things, a recency effect of the Malm-Amfo-Walker situation could trigger further voluntary and pushed-to-go exits, and have also suggested most are having difficulties with the management style of the team put in place by new owners Media General Ghana Limited.

Ms. Acolatse, who was brought back to the station by the new owners after stints at Metro TV and Multi TV, station sources say is seeking new directions to the way news and current affairs programmes are handled at the outfit, and that seems to be winning her more “enemies” than friends .
With a nationwide penetration of a little over 70 per cent, TV3 remains one of the most watched local channels in Ghana.

The company began transmission on October 1, 1997.

Incorporated under the Companies Code, 1963, (Act 179), as a limited liability company on August 29, 1996, the company received its certificate to commence business on September 19, 1996. 

A Joint Venture Agreement was entered into by the Government of Ghana, Gama Media Systems, Gama Film Company and Sistem Televisyen Malaysia Berhad that same year.

In March 2005, TV3 became a subsidiary of Media Prima Berhad of Malaysia, when TV3 Malaysia transferred its shareholding in Gama Film Company to it.

Media General Ghana Limited acquired and took over its operations in September 2011.



enewsgh

ABOUT: Nana Kwesi Coomson

[email protected]

A Freelance Journalist, Entrepreneur and Philanthropist. Editor-in-Chief of www.233times.com. A contributory writer for Ghanaian Chronicle Newspaper. An alumnus of Adisadel College where he read General Arts. He holds first degree in Bachelor of Arts from the University of Ghana; Political Science (major) and History (minor). He has also pursued MSc Corporate Social Responsibility (CSR) and Energy with Public Relations (PR) at the Robert Gordon University in the United Kingdom. His mentors are Rupert Murdoch, Warren Buffet, Sam Jonah, Kwaku Sakyi Addo and Piers Morgan

view all posts by: Nana Kwesi Coomson  

ABOUT 233TIMES

233times.com is a Ghanaian media house which serves as a major source of exclusive interviews ,music and video downloads, news and more.

233times.com reports on major events,news covering entertainment, politics, sports, etc from within Ghana, Africa and beyond.

We have a platform for the amateur artistes to portray their staggering talents ...more...

WE ON SOCIAL MEDIA. FOLLOW US

facebook twitter youtube google plus linkedIn

To advertise with us or make enquiries, please visit 233times.com/advertise or call +233249455142 (Selorm), +233248185848 (Nana Kwesi)